Leta i den här bloggen

fredag, augusti 31, 2012

Stand up i höst

I oktober ska jag och sambon gå och se Johan Glans föreställning "World tour of Skandinavien" och det ska bli himla kul! Jag har sett honom i en enmansföreställning tidigare och han är ju bara hur rolig som helst! Och jag älskar skånskan, det är inte konstigt att många av Sveriges komiker är skåningar.


Idag har jag suttit och klurat på andra shower och föreställningar som vore kul att se. Nåt som jag verkligen skulle vilja se är "Ljust & Fräscht" med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström. De har fått superbra recensioner och jag tycker de är så jäkla bra. I deras fall hjälper stockholmskan till att göra det extra roligt. Dialekter är nog nödvändigt för att bli en framgångsrik komiker tror jag. Tänk en komiker som pratar rikssvenska... I somras var vi och såg turnén "Badjävlar" med bl.a. Schyffert och Lindström på Solgården i Tylösand. Så superkul! Schyffert drev friskt med lilla Laholm och pratade om att man där årligen firar "Handtrallans dag", fasen vad jag skrattade. Publiken vek sig och sambon (som är från Laholm) vågade inte räcka upp handen på frågan "Har vi nån här som är från Laholm". :-)


Jag tror också att jag skulle vilja se Evita som Charlotte Perrelli spelar på Malmöoperan. Men den får jag nog inte med mig sambon på. Musikaler har jag faktiskt inte sett speciellt många och det är nåt speciellt. Ångrar fortfarande att jag aldrig såg Mamma Mia som väl åtminstone hälften av Sveriges befolkning har gjort. 


Nu kostar ju konserter, musikaler och andra föreställningar en slant så man går ju inte så ofta som man skulle vilja. Men det är så förbaskat kul när man väl gör det! Och när man precis har sett en show så säger man alltid "vi måste bli bättre på att göra sånt här". 

Jag ska allt försöka boka in ytterligare nån föreställning i höst. Tror nog att jag kan övertala sambon att gå och se "Ljust & Fräscht". Söker runt lite på Ticnet och ser att Ladies night kommer till Halmstad i oktober, kanske kan jag få med mig Jenny på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar