Leta i den här bloggen

söndag, september 02, 2012

Testar dricka latte

Jag är ingen kaffedrickare och ingen tedrickare heller för den delen. Med åren har jag blivit mer och mer pikad och nu senast på nya jobbet. Egentligen gillar jag inte varma drycker men varm choklad går bra, det är jädrans gott men också väldigt onyttigt. Så det vore trevligt och praktiskt att tycka om kaffe, framförallt som jag gärna går på café och fikar. Som det är nu tar jag vatten, läsk eller smoothie när jag är på café.

Har hört att cafe latte ska vara lättare att tycka om så jag bestämde mig för att prova detta, även om jag vet att det är mest mjölk i en latte. I helgen gick jag och sambon på ett café för att låta mig få prova latte. Jag hade stora förhoppningar men var ändå lite tveksam.

Sambon förevigade mitt "lattetest". Det gick inget vidare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar