Leta i den här bloggen

lördag, augusti 18, 2012

Ny cykel

En vecka utan cykel är tillräckligt så idag har jag köpt en ny. Har klurat mycket på för- och nackdelar med att köpa en ny cykel och då framförallt en som skulle kunna vara stöldbegärlig. Men jag vet vad jag vill ha och det är en fin kvalitetscykel. Har kollat både i cykelaffärer och på Blocket. Till sist föll valet på en sprillans ny Crescent city, 7 vxl. Fanns i både svart och lila. Och jag ville ha lite färg så det blev den lila. Vad tycks? Jag känner mig jättenöjd!

Som den ekonom och medvetne konsument jag är frågade jag om de kunde göra nåt mer på priset (den var redan på kampanj). Det kunde de tyvärr inte göra fick jag veta. Men då "sköt" jag fram nästa fråga som jag hade planerat sen innan. Jag hade nämligen spanat in en fin och praktisk cykelväska som kostade 500 kr och den ville jag såklart få ett bra pris på nu när jag skulle köpa cykel. Han funderade ett tag och sa att jag kunde få den för 300. I sann prut-anda sa jag 200 men fick avslag... Han kunde inte gå ner till 200, så mycket marginal hade de inte på cykeln (jo, tjena). Jag gav mig inte utan sa 250 och det gick han till sist med på!

Är fortfarande förbannad på att min Nishiki blev stulen (fick inte ut nåt på försäkringen för självrisken översteg ersättningen) men jag är ändå himla glad för min nya, fina Crescent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar