Leta i den här bloggen

torsdag, augusti 09, 2012

PT-start

Idag var det dags! Jag träffade min PT för intervju, "screening" och träningsupplägg. Genom sina tester som hon hellre ville kalla för screening kunde hon snabbt förstå att jag har problem med ländryggen. Jag använder den fel och därför är muskulaturen för svag. Hon beskrev det väldigt bra men det är svårt att återge korrekt. Några övningar hann vi med idag och jag kände att de kommer göra nytta! Närmsta veckorna kommer vi jobba med bålen för att stabilisera den och få den stark och först när det är gjort ska vi köra hårt med styrketräning. Så hantlarna får vänta lite till. Ser verkligen framemot de närmaste månaderna, förväntar mig goda resultat!

Till alla mina gamla, goa Partillekollegor, kolla in flaskan med kommunens fina slogan; Partille - mitt i det goda livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar