Leta i den här bloggen

lördag, augusti 11, 2012

Göteborg

Jag trivs väldigt bra i Halmstad, det är som min andra hemstad. Framförallt då jag bott här tidigare, mellan 2000 och 2005 när jag pluggade. Men Göteborg är ändå Göteborg. Det är nåt speciellt med att kliva ut på centralen och se spårvagnarna som kan ta mig till vilken del i staden jag än vill. Man är fri i Göteborg, det är lätt att göra vad än man känner för och man är inte beroende av bil. Vagnar och bussar går mest hela tiden. Den här helgen är jag i Göteborg för att fira mamma som nyligen fyllt år. Ska även passa på och träffa en kär vän som jag har saknat.

Det finns mycket bra med Göteborg (såklart) men också mindre bra saker i förhållande till lilla Halmstad. För- och nackdelar med båda "mina" städer ska jag återkomma till i ett framtida inlägg.

Göteborg är kärlek för mig, lite extra denna helg.

1 kommentar: