Leta i den här bloggen

onsdag, augusti 08, 2012

Åka tåg

Jag åker tåg till jobbet varje dag. Ett väldigt skönt och smidigt sätt att färdas enligt mig. Förutom några tillfällen.
När det regnar och blåser när jag ska till och från tåget.
När det är packat med folk på tåget.
När jag är stressad och inte vill ha en tid att passa.
När tåget är försenat och man får massa dötid.

Men när allt flyter på så funkar det väldigt bra. Det är ju betydligt billigare att köpa ett tågkort istället för en extra bil. Och jag kan göra saker på tåget som jag inte kan i en bil. Ni har väl sett reklamen? "Försök göra om det där i en bil" (SJ). Det är ju helt sant. Jag brukar sova lite, läsa en bok, spela spel på mobilen, surfa och numera mobilbloggar jag ju också!

Bilder från denna lite halvregniga onsdagsmorgon på Halmstad station.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar