Leta i den här bloggen

torsdag, augusti 02, 2012

Bloggstart

Välkommen till min blogg! Förmodligen känner du mig eftersom jag berättat för mina närmaste att jag nu ska börja blogga. Kanske hittar fler hit så småningom och det är bara kul om andra är intresserade av att läsa om min vardag och mitt liv.

Jag har nu bott ganska exakt ett halvår i Halmstad med min sambo (och numera fästman) men har familj och vänner kvar i Göteborg. Fick dem inte att flytta med mig, tyvärr ;-)

Något jag har tänkt skriva om är mitt nya hälsosammare liv. Jag kan rakt ut erkänna att jag har några kilon (ca 10) jag vill bli av med och jag är redan en liten bit på väg. För att få ännu mera fart har jag inför hösten skaffat mig en PT (personlig tränare alltså) som ska få köra skiten ur mig. Dessutom ska hon hjälpa mig komma till rätta med min ländrygg som jag haft problem med till och från under många år. För att sätta mer press på mig själv berättar jag detta för er och ni kanske har mer förståelse för att jag tackar nej till en extra portion eller den där kakan. INTE sagt att jag alltid kommer göra det! Jag vill ju leva också och min filosofi är att man ska kunna äta lite av allt men inte alltid. Dock har jag lagt in om godisförbud fram till nyår, det är för mycket socker och en alltför stor last jag har. Har jag väl tagit en bit... ni vet.

Andra planer inför hösten är att leta tomt eller hus. Helst vill jag och sambon bygga nytt men det är inte lätt att hitta tomt. Vare sig vi bygger nytt eller köper hus är det väldigt dyrt häromkring. Vi har höga krav/önskemål och vi måste givetvis kompromissa längs vägen. Dessutom är vi inte helt på det klara (eller ens överens) om vart vi ska bo så vi har en hel del att grunna på i höst för att vi ska kunna fira jul i vårt hus 2013.

Mitt liv känns faktiskt ganska toppen just nu. Mycket är på gång (började ju mitt nya jobb i juni också) och man vet inte riktigt vad som händer det närmsta året. Vet inte om jag nånsin sett framemot framtiden som jag gör nu.

2 kommentarer: