Leta i den här bloggen

torsdag, augusti 30, 2012

Gamla goa kollegor

Jag snubblade över en bild på datorn som jag tänkte visa. Den är från en konferens med mitt gamla jobb förra våren. Vi hade en övning för att träna på att ge varandra positiv feedback. Man fick sitta mot varandra två och två, framför sig hade man varsitt blankt papper och en penna. Under en minut skulle man titta på varandra och måla av den andre, utan att någonsin titta ner på pappret. Det var inte helt lätt kan jag säga men det var himla roligt! Det var många skratt både under själva målningen och när man väl fick se porträtten :)

Denna dag hade jag på mig hjärtformade örhängen och det lyckades kollegan få med, i övrigt är det väl sisådär likt mig, haha. När alla fått sina porträtt sattes de upp på väggen och alla i rummet skulle gå fram och skriva något positivt på varje porträtt. Det var en värdefull boost för alla, vissa personer var nog inte så vana vid att varken ge eller få positiv feedback så det var en nyttig övning.

För övrigt saknar jag mina gamla kollegor i Partille där jag slutade i början av juni. Vi var ett sånt gott gäng och jag har nog aldrig trivts så bra på en arbetsplats. Jag tyckte väldigt bra om mitt jobb men det var extra mycket värt med det goda arbetsklimatet och den härliga jargongen. I vissa stunder saknar jag mina gamla kollegor extra mycket, nästan som att ha hemlängtan. Häromdagen fick jag ett videoklipp från en gammal kär kollega, hela gänget var på kick-off och de sjöng och dansade. Jag blev helt varm i hjärtat av att se klippet och så otroligt glad för att få en hälsning från dem. Kan man nånsin få så goa kollegor igen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar