Leta i den här bloggen

tisdag, augusti 21, 2012

Vänner

I helgen besökte jag min kompis Alexandra i Lund. Hon är en kompis från Göteborg som numera bor i Skåne. Vi lärde känna varandra för två år sedan när vi gick på samma trafikskola och skulle ta mc-kort. I söndags tog jag tåget ner till Lund och satt på första parkett när det skånska landskapet svischade förbi. Är ju van att åka tåg men åker ju alltid norrut från Halmstad. Vi hade en härlig dag med mycket sol och bad, tjejsnack och framtidsdrömmar.

Jag försöker verkligen ta mig tid till vänner och vårda mina relationer. Mina vänner är så viktiga för mig! Alla mina vänner är betydelsefulla för mig på olika sätt och det hoppas jag att de förstår. Nu när jag bor i Halmstad är verkligheten sådan att många vänner bor på håll. Men även om jag har flera vänner i Göteborg var det inte alltid lätt att hinna träffas i den stressiga vardagen som är där. Bor man på varsin sida Göteborg är det som att bo fem mil från varandra häromkring. Att jag bor i Halmstad och har längre avstånd till mina vänner innebär inte att jag inte kan träffa dem. Man får planera lite mer bara. I helgen kommer Sabina, en av mina bästa vänner, på besök vilket jag ser väldigt mycket framemot. I september ska jag och Johanna, min andra bästa kompis från Eskilstuna, åka till Jönköping och bo på hotell för att verkligen rå om varandra och få kvalitetstid. En riktigt god vän här i Halmstad är Jenny som jag pluggade tillsammans med och hon är liksom jag inte heller från Halmstad och pratar därför lika lite halländska som jag ;)

Som 35-åring har jag gått igenom både hjärta och smärta och vet hur viktiga ens vänner är. Oavsett om jag är singel eller inte behöver jag mina vänner. Sambon är såklart en av mina bästa vänner men kan aldrig ersätta mina tjejkompisar lika lite som jag kan ersätta hans killkompisar. Man behöver vänner vid sidan av sitt förhållande. Så roligt man kan ha med tjejkompisarna, älskar tjejsnack och asflabb!


Alexandra på Centralstationen i Lund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar