Leta i den här bloggen

söndag, augusti 05, 2012

Hustankar

Den här helgen har vi pratat en hel del hus och jag har fantiserat om hus ganska mycket. Idag cyklade vi runt och spanade på hus i områden där vi skulle vilja bo. Mina tankar skenar lätt i väg och jag längtar verkligen till den dagen då vi har vårt eget fina hus. Nu bor vi i en tvåa inne i Halmstad, det är en ganska ny och fin lägenhet och jag trivs väldigt bra här. Men jag drömmer om att ha större, en stor gräsmatta, garage, stor kyl och frys, egen tvättstuga, uterum, bastu, pool och allt möjligt annat. Ser framemot att kunna grilla hemma och inte alltid behöva ta med sig en engångsgrill till parken eller stranden. Vill kunna bjuda hem mycket folk och inte behöva ha två kalas när jag fyller år för att vi inte har plats till alla på samma gång. Vill slippa låta folk sova på soffan för att vi inte har ett gästrum att erbjuda.

Vi spanar på Hemnet för fullt men det kommer inte ut så mycket så här i sommartider. Har hört att skilsmässorna ökar efter sommar och semester så det är nästan så att man önskar att det blir många skilsmässor i just de kvarteren vi vill bo. Ser framemot hösten när det förhoppningsvis börjar röra lite på sig på husmarknaden igen.

Nedan är bilder från husspaningsturen tidigare idag. I bakgrunden syns området där jag vill bo, även om jag absolut inte måste bo vid vattnet. Bara att ha närheten till havet och kunna cykla ner vore underbart.

1 kommentar:

  1. Åh så spännande med husplanerna!Hoppas ni kommer över en pärla! Jag och Martin går också i längtans tider, egen tomt, gott om plats...mmm. Vi spanar på fritidshus som en start eftersom vi trivs himla bra i Jonsered där vi har vår lägenhet men vill ha någonstans att vara på helgerna och pyssla. Härligt med din hälsosatsning!Kramar! Maria Dahl

    SvaraRadera