Leta i den här bloggen

måndag, augusti 06, 2012

Mitt nya jobb

I juni började jag mitt nya jobb. Jag jobbar med ekonomi inom landstinget. Eftersom jag började strax innan semesterperioden drog i gång har jag inte hunnit komma in i jobbet riktigt ännu. Det är många jag ska träffa och mycket att lära. Även om jag har jobbat med ekonomi tidigare så är det mycket som är nytt och man ska liksom finna sin roll på den nya arbetsplatsen. Dessutom har jag "flera" arbetsplatser då jag åker runt till olika ställen och jobbar. Jag känner att det kommer bli bra, jag trivs men jag ogillar verkligen den här nybörjarfasen! När man jobbar med ekonomi som jag gör är det ofta ganska dött på sommaren och det har märkts tydligt då jag bara tog två veckors semester nu i sommar.

Men nu ska allt börja rulla på igen och jag är riktigt sugen på att komma i gång. Har stora förväntningar på mig själv och mitt nya jobb.

Nedan är en bild på mitt kontor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar