Leta i den här bloggen

tisdag, augusti 07, 2012

Nya stolar

Vi har ett matbord med sex tygklädda stolar som sambon hade med sig när vi flyttade ihop i vintras. Jag har hela tiden tyckt att de varit ganska tråkiga då de var vita och dessutom blivit lite dassiga med åren. Så jag sa till sambon redan innan flytten att jag ville klä om dem. Hade då tänkt mig nån brun eller beige färg. Men någon sådan färg ville han absolut inte ha. Nähä, vad kan man då tänka sig? Jag kollade på tyger lite då och då men inget dög när jag visade. Så en dag i somras var vi på Åhléns tygavdelning och jag försökte återigen övertyga honom om ett tyg i en brunaktig färg, det fanns flera olika fina. Men, nej, det gick fortfarande inte. Lite irriterad visade jag honom då ett rosa linnetyg och var tämligen säker på att det skulle gå fetbort. Men då sken han upp och sa att det vore nåt! Innan han hann ändra sig bad jag personalen klippa ut så mycket som behövdes. Och sen fixade vi stolarna ganska lätt med häftpistol och vi blev båda skitnöjda! Det är så mycket annat som är vitt i köket så det är fint med lite färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar