Leta i den här bloggen

torsdag, augusti 16, 2012

Tåget sent

En stor nackdel med att åka tåg är förseningar. Man kan inte rå på dem, får bara sitta och vänta. Idag är det visserligen fint väder så jag kan njuta i solen under tiden. Men jag är på väg till ett möte i Kungsbacka och fick maila och säga att jag blir sen (hade förberett honom på att tågen inte alltid är i tid).

Nuförtiden tycker jag att tågen är sena varje dag. Väldigt irriterande! I eftermiddag har jag bokat träning kl 17 med min pt. Det kan jag inte bli sen till så jag måste ta ett tidigare tåg bara för att vara säker på att hinna. Och för att gnälla lite till så tar allt längre tid nu när jag inte har någon cykel. Gå från stationen hem och sen gå till gymet. Ibland är det bekvämt med bil även om det kostar mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar