Leta i den här bloggen

måndag, augusti 27, 2012

Höstterminen är här

Idag började höstschemat på gymet och jag startade hösten med ett härligt och svettigt step-pass. Jag ska försöka köra det varje måndag under hösten, tycker det är himla kul med step!

I Sats-appen kan man se sin träningsstatistik och jag har hittills tränat 59 ggr i år vilket ger ett snitt på 1,72 ggr per vecka. Redan vid årets början sa jag att jag ska satsa på 100 ggr så nu i höst krävs en del träning. Men det ska jag fixa! Krävs ett snitt på ca 2,4 ggr per vecka året ut och jag satsar på träning tre ggr per vecka och då bör det ju gå även om man skulle bli sjuk eller vara bortrest. I våras blev gymet ganska lidande då jag pendlade till Göteborg och stundtals jobbade långa dagar. Men nu är det ny termin och hälsohösten är på ingång. Jag är grymt taggad!

Alla som är sugna på en nystart i hälsans tecken, sätt upp dina egna mål och kör! Det är så gött när man märker resultat, oavsett om det är lösare byxor, starkare armar, piggare humör eller bättre flås. Se också till att belöna dig själv längs vägen. Jag ska faktiskt ut och köpa mig min första belöning nu i veckan. Ska unna mig ett par fina trosor från Triumph har jag tänkt. Sånt jag ofta är för snål för annars.

En annan belöning som jag köpte redan i somras är dessa shorts. De var på 70% rea men min storlek fanns inte så då köpte jag en strl mindre och jag hoppas de kommer sitta snyggt inom en månad. De är fortfarande lite för tighta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar