Leta i den här bloggen

onsdag, september 05, 2012

Bibliotek och böcker

Bibliotek kan verkligen vara mysiga platser! När jag jobbade i Partille hade jag mitt kontor i ett bibliotek, det låg våningen ovanför men det var helt öppet ner till biblioteket. Väldigt mysig atmosfär. Här i Halmstad får jag nöja mig med att bo nära vårt stora och fina stadsbibliotek. Det ligger vid Nissans kant och är byggt i glas. Ibland kan jag gå dit och sätta mig och bara läsa lite tidningar.

Istället för att alltid köpa böcker, när jag är sugen på en bok, som jag gjorde förr brukar jag numera låna dem på bibblan. Igår hämtade jag Patrik Sjöbergs bok "Det du inte såg" som jag hade reserverat. Har hört gott om den och efter att ha läst 52 sidor kan jag konstatera att den är väldigt gripande. Mycket välskriven och intressant. Kan rekommenderas! Jag gillar böcker som är tagna ur det verkliga livet. Har förutom denna också reserverat Andreas Lundstedts nya bok "Mitt positiva liv" som handlar om hans hiv. Den ska bli intressant att läsa sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar