Leta i den här bloggen

söndag, september 23, 2012

Bra med Jönköping

I Jönköping satsas det på city! Det har jag märkt på två saker, säkert finns det många fler. Affärerna har öppet till 19 på vardagarna och det finns ett ställe som heter Nödvännen mitt i centrum. Det är en jättefräsch och gratis toalett som är öppen på dagtid. Det borde andra städer också ta efter!

Under min och Johannas helg i Jönköping har det tyvärr regnat konstant men vi har med våra paraplyer i högsta hugg varit ute på stan en hel del ändå. Och trots regn tycker jag att stan är väldigt mysig och välplanerad. Mycket mer än jag hade trott om en småländsk inlandsstad. Stadsarkitekten har gjort ett bra jobb här. Mina tidigare erfarenheter av Jönköping har mest varit genomfart och nåt stopp på köpcentret A6.

Och, ja, det har funnits saker jag irriterat mig på att jag inte packade ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar