Leta i den här bloggen

tisdag, september 25, 2012

Saknad och egentid

Imorse åkte sambon iväg på tjänsteresa och kommer tillbaka först på fredag kväll. Så länge har vi inte varit ifrån varandra sen vi flyttade ihop men jag är inte ledsen för det. Inte så att jag vill att han ska åka iväg varje vecka men det är både nyttigt och lite mysigt att känna saknad. Dessutom får jag värdefull egentid och han likaså! Tiden innan vi bodde ihop gick mycket tankar åt till saknad, så är det inte längre men det är inte fel att känna saknad ibland. Det tycker vi båda att förhållandet mår bra av, vi behöver lite egentid också. Till vardags är det ju lätt så att man är tillsammans varenda kväll och tiden bara rinner iväg. Jag känner ofta att jag får mycket mer gjort när jag är hemma själv. Men jag måste erkänna att jag vissa kvällar inte får nånting alls gjort för jag sitter i telefon typ hela kvällen ;) Såna kvällar är också bra att ha!

Jag har gjort i ordning en lång att-göra-lista. Sparade ner den i min app Amazing List i telefonen och kan enkelt stryka varje grej när det är fixat.



Får se om jag hinner bocka av något ikväll, jag ska nog se till att packa upp väskan från Jönköpingshelgen iaf. Det står inte med på listan men det kan jag inte missa för den ligger öppen i hallen. Till att börja med ska jag på kostföreläsning på gymet ikväll. Hoppas det är inspirerande. Det behöver jag, har hamnat i en liten svacka när det gäller träning och äta nyttigt. Det kom av sig lite efter Stockholm och när jag var sjuk. Jag har inte tappat det men det händer inte så mycket på vågen heller. Tränar med min PT en gång i veckan istället för två men jag har fått ett eget program som jag kör. Så det blir träning tre ggr per vecka ungefär.

Nu ska jag njuta av att ha tre kvällar för mig själv hemma. Samtidigt som jag såklart saknar sambon och ser framemot helgen som kommer. Framförallt som vi inte träffades så mycket i helgen som gick. Han hade överraskat mig med att ha städat hela lägenheten när jag kom hem i söndags. Får se om jag kan överraska honom på ett bra sätt på fredag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar