Leta i den här bloggen

torsdag, september 13, 2012

Kvällssug

Är ensam hemma denna torsdag kväll då sambon är på tjänsteresa. Tur vi hann träffas igår kväll :) Börjar friskna till och det är superskönt! Men när man är sjuk tappar man lite fokus på att äta nyttigt. Funderade i måndags på att bryta mitt godisförbud tillfälligt men bestämde mig för att vara ståndaktig. Nu ikväll känner jag ett stort sug efter nåt gott. Sambon ser alltid till att vi har godsaker hemma och jag står bl.a. emot godispåsen uppepå vitrinskåpet och Ploppisarna som jag vann på Liseberg förra helgen. Vad har jag syndat då? Jo, det blev två digestivekex och resterna av den mörka mintchokladkakan (var bara två rutor). Kunde varit värre men jag känner mig ändå missnöjd, kanske för att det blev lite för mycket mat under dagarna i Sthlm. Senaste veckan har inte varit den bästa i det avseendet. Men imorgon, då är det nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar