Leta i den här bloggen

söndag, september 09, 2012

Rappig

Jag känner mig rappig. Kanske inte ett ord de flesta av oss använder men jag tycker det är ett bra ord. Min käre sambo har lärt mig det. När man är sjuk känner man sig ofta rappig, ur gängorna. Inte så pigg direkt. I helgen åkte jag på en förkylning (som samme sambo smittat mig med) och orken började snabbt tryta under lördagen. Hade jag varit hemma hade jag bäddat ner mig men nu var vi ju i Stockholm
och hade massa vi ville hitta på och se. Helgen blev trots feber och förkylning riktigt trevlig men det tar på krafterna att vara ute på stan hela dagarna när man är sjuk. Och på flyget hem gjorde det skitont i huvudet när vi påbörjade landningen. Det sprängde verkligen! Har aldrig varit med om det och det var faktiskt en aning obehagligt, kände hur tårarna kom. Nu har jag bäddat ner mig med bok och nässpray nära till hands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar