Leta i den här bloggen

tisdag, september 11, 2012

På kurs i Stockholm

Det händer inte ofta att jag är på "tjänsteresa" och bor på hotell. Och det är inte meningen heller. Jag jobbar inom offentlig verksamhet och min tjänst bekostas därmed av skattemedel. De ska användas förståndigt! Men ibland behöver även jag åka iväg på kurs för att vidareutbilda mig och för att kunna göra ett bättre jobb. Nu är jag i Stockholm och lär mig grunderna i ekonomiprogrammet Budget & Prognos. Sen jag började mitt nya jobb i juni har min chef lärt mig lite grann men han sa från början att jag skulle gå grundkursen så fort som möjligt. Och det är alltså nu.

Trots att jag egentligen är sjuk (fortfarande) tycker jag att den första kursdagen har varit kanon! Jag har lärt mig jättemycket redan och inser hur mycket nytta jag kommer ha av mina kunskaper i princip varje dag! Kursledaren är en man +50 och när jag först träffade honom tänkte jag att han nog skulle vara långtråkig att lyssna på. Men ack så fel jag hade! Han är väldigt pedagogisk och går fram i helt lagom takt. Han gör det enkelt och roligt och inte en enda gång tyckte jag det var långtråkigt idag. Vid eftermiddagsfikat gav jag och övriga deltagare honom beröm, han blev nog lite generad men tacksam.

Att bo på hotell själv är ganska skönt faktiskt. Iom att jag fortfarande är krasslig har jag tagit det lugnt ikväll. Bor på ett hotell i Solna med Råsunda utanför fönstret. Att det är just Råsunda arena fick jag förklarat för mig när jag ringde min kompis Sabina och frågade om Solna. Jag har noll koll. Hon har bott i Sthlm tidigare och har därför ganska bra koll på områdena häromkring. En annan får använda gps för att hitta. Men det är lite kul att ta sig fram i storstan. Göteborg är ju ingenting i jämförelse!

Lite bilder från mitt hotellrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar