Leta i den här bloggen

fredag, september 21, 2012

Avskyr att packa

Många tycker säkert det är jobbigare och tråkigare att packa upp efter en resa men det tycker inte jag. När det gäller resande tycker jag packandet inför resan är det värsta. Jag tycker verkligen inte om det även om jag såklart ser framemot resan. Det är vid nedpackningen som alla beslut ska tas, vad ska jag ha på mig på lördag kväll, behöver jag ett eller två par byxor eller tre (!), finns det hårfön och strykjärn på hotellet, vad ska det bli för väder, vad ska vi göra, vilka jackor och skor behöver jag ta med, får jag ens plats med allt jag vill ha med mig? För att inte tala om alla stora flaskor med tex linsvätska, hårprodukter, schampo och balsam (vet att det finns småflaskor att köpa men hinner inte alltid mecka med sånt).

Det stora problemet för mig är egentligen att jag inte vill ta besluten i förväg. Det är ju först på lördag kväll som jag vet vad jag känner för att ta på mig, det är då jag vet om det regnar och hur kallt det är. Hemma har man ju alla alternativ till hands! Allt från kläder och skor till smycken och parfym. Tyvärr kan man ju inte ta med sig hur mycket som helst. Att packa inför en charterresa är hyfsat enkelt ändå, linnen, toppar, kjolar och shorts tar inte så stor plats och dessutom har man en stor resväska att fylla. Skidresa kan vara lite jobbigare men ändå okej för man vet ju lite mer vad man behöver på resan. Men såna här weekends, de är svåra! Nu är jag på väg till Jönköping för att mysa på hotell med Johanna, det ska bli skitkul (även om väderprognosen mest lovar regn). Väskan är packad och står här bredvid mig på tåget men mycket jämmer och elände var det innan jag fick stängt dragkedjan. Återstår att se om jag kommer irritera mig på nåt som jag inte packade ner...

Minns när jag och sambon pendlade mellan Göteborg och Halmstad på helgerna innan vi blev sambos. Jag älskade att åka ner till honom men packandet - jag avskydde det! Jag minns speciellt en helg förra sommaren, det blev spontanfest på lördagskvällen OCH utgång. Hade kunnat vara jättekul om jag haft nåt festligt att ta på mig. Det hade jag inte och jag kom aldrig i rätt partystämning.

Nu ska jag börja läsa Andreas Lundstedts bok "Mitt positiva liv" som jag lånade på bibblan igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar