Leta i den här bloggen

onsdag, september 12, 2012

Stockholms kollektivtrafik

Det är lätt att konstatera att Göteborg är MYCKET mindre än vår kära huvudstad. Göteborg kan inte ens klassas som en storstad i jämförelse. Och under den sista veckan har jag dragit ytterligare en lärdom i sammanhanget. Kollektivtrafiken är så mycket bättre i Stockholm! I lördags, söndags, igår och idag har jag åkt tunnelbana, pendeltåg, tvärbana, spårvagn och bussar åt flera olika håll. Det går så snabbt och smidigt, missar man en står det tusen åter ;-) Dessutom, tåg, vagnar och bussar är så fräscha här i huvudstaden! Pendeltågen är jättelånga och de kommer i tid! Så är det inte alltid på pendeln mellan Göteborg och Alingsås, det är ett som är säkert...

Härmed hyllar jag Stockholms kollektivtrafik!

En liten lustighet; igår lärde jag mig att det finns ett ställe som heter Östertälje (Södertälje och Norrtälje kände jag redan till). Måste ta reda på om det finns nåt Västertälje...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar