Leta i den här bloggen

fredag, februari 28, 2014

Filmhelg

Som ni vet längtar jag till Oscarsgalan som går av stapeln natten mellan söndag och måndag. Och jag har insett att jag knappt sett en enda nominerad film. Visserligen hinner inte alla komma till Sverige innan galan men ganska många ändå.

Jag hade biocheckar liggandes här hemma så jag kollade vad som var på menyn på Halmstads biograf den här helgen (utbudet är ju inte alltid helt 100 om man säger så) och jag hittade två filmer jag absolut vill hinna se innan galan. Så nu har jag bokat både lördag kväll och söndag lunch. American Hustle är ett drama som fått 10 (!) nomineringar och Philomena är ett annat drama som jag velat se redan tidigare men den har precis börjat visas här i stan. Den här helgen blir det familjemys blandat med egostunder. Frissan imorgon, bio på kvällen, bio på söndag och sen natten för mig själv. Emmie får hänga med pappsen så det går verkligen ingen nöd på henne. 
Den här helgen blir det mycket popcorn! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar