Leta i den här bloggen

måndag, februari 17, 2014

Bästa tjejen

Den här lilla tjejen är bara så underbar. Vi är så himla "blessed", hittar inget bra ord på svenska. Ibland tänker jag att hon är för bra för att vara sann. Kärleken är så stark och den tråkiga vintern är inte så tråkig nu när Emmie finns i våra liv.
För ett år sen var jag i en jobbig period. Jag var "nygravid" och hade åkt på illamåendet. Det som man hört talas om... Det var en pärs! Alla sa till mig att det är värt det i slutändan, det kommer en belöning. Och det gjorde det verkligen! Men mitt i det kändes det inte så, så tidigt i en graviditet är det osäkert. Vi vågade inte tänka tanken att vi skulle bli föräldrar. Det kändes så abstrakt. Idag minns jag att det var väldigt jobbigt med fem veckors illamående men det var sååå värt det med facit i hand. När jag ser på mitt liv från och med nu kommer det alltid vara ett "före Emmie" och ett "efter Emmie". 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar