Leta i den här bloggen

tisdag, februari 18, 2014

Vårt framtida kök

Åh, jag längtar efter vårt hus och vårt kök! Vi har precis varit hos HTH och gått igenom köksritningen och gjort våra val vad gäller bänkskiva, skåpsluckor, beslag, diskho, lådor vs skåp, sockel och mycket mer. Det var så skoj och hon som hjälpte oss var kanonduktig och gav oss många bra tankar och idéer. Tyvärr glömde jag helt bort att fota så jag visar vår köksritning istället.

Jag och sambon var överens om det allra mesta och det vi tyckte lite olika om kunde vi snabbt enas om. De stora sakerna vi valde var vita skåpsluckor, bänkskiva i eklaminat och stora beslag i form av en båge. Vi har hög standard i grunden men vi gjorde en hel del tillval ändå. Tex höjde vi upp skåpen till fullhöjd så att vi slipper döytan som annars blir ovanpå, vi valde en snyggare och djupare diskho med fiffiga detaljer. Och framförallt, vi lade till praktiska låd- och skåpslösningar. Det här kommer bli så jäkla bra och snyggt! 

Nu tuffar vi vidare mot vårt färdiga hus. Vi har samma stil så det är inte så svårt att komma överens. Om något är viktigt för mig och inte lika viktigt för sambon så måste han backa. Och tvärtom såklart. Det gäller tex vitvarorna i köket, jag vill ha rostfria och sambon var inne på svarta. Men jag var benhård på rostfritt och då fick sambon lägga sig. Sambon var jättenoga med att vi skulle ha integrerat och breddat garage även om det skulle kosta en slant extra och det var inte lika viktigt för mig så då fick jag låta honom få det. Såhär lär det säkert bli på massa saker längs resans gång men det är faktiskt stimulerande också. Man behöver lite mothugg ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar