Leta i den här bloggen

torsdag, februari 27, 2014

Snart Oscarsgala

Alla som känner mig vet att jag har en speciell förkärlek till Oscarsgalan. Mer till själva galan än till filmerna men det är såklart kul när man har sett några av de nominerade filmerna och prestationerna. Varje år sedan jag var ca 20 år har jag sett den live, ända sedan de började direktsända den i svensk tv. Förra året är enda gången jag har missat den, ofrivilligt då jag genomled en period av graviditetsillamående just då. Men i år tar jag revansch! Natten mellan söndag och måndag är det dags för årets gala. Att jag har en femmånaders baby här hemma hindrar mig inte. Sambon har tagit ledigt på måndag så att han kan ta hand om Emmie när jag går och lägger mig vid halvsextiden på morgonen. Längtar verkligen!
Sen vi fick barn har min Oscarstavla hamnat lite undanskymt på en byrå bakom sovrumsdörren.
När Oscarsgalan firade 80 år för fem år sedan beställde jag den här postern som jag ramade in. Jag tycker den är ganska fräsig. Den förtjänar ett bättre öde än bakom sovrumsdörren men där får den stå just nu. I huset ska den få en bättre plats! Tror den kommer hamna i lilla tv-rummet utanför Emmies rum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar