Leta i den här bloggen

lördag, februari 01, 2014

Doppyssel

Om en vecka ska Emmie döpas. Vi planerar och förbereder för fullt. Det är mycket som ska fixas och det kommer ganska många gäster. Vi ser verkligen framemot den här tillställningen och vill att den ska bli så speciell som möjligt. Många kommer långväga och vi vill att deras resa ska vara värd alla mil i bilen.

För ett par veckor sedan satt jag och spånade på bordsdekorationer och klurade på om man kunde göra något med namnet Emmie. Jag ritade upp namnet i ett kollegieblock och klippte ut och vek sen bokstav för bokstav så att namnet kunde stå av sig själv. Sen fick sambon rita motsvarande mall åt mig i ett ritprogram i datorn. Med fina pappersark från Panduro sitter jag nu denna fredagskväll och klipper och klipper. Hoppas det blir lika fint på borden på dopfesten som jag föreställer mig. 
Det syns inte så väl på bilderna men det är inte bara prickigt mönster utan även lite struktur. Och den turkosblå är lite skimrande. Kan också tillägga att jag inte är en särskilt kreativ och pysslig person egentligen även om jag önskar att jag vore det. Har det inte i mig som många andra så detta är faktiskt ganska pyssligt för att vara jag. Kul att göra nånting eget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar