Leta i den här bloggen

tisdag, februari 25, 2014

Första löpturen

Jo, jag har sprungit förr. Men det var längesen sist. Det känns som evigheter sen. Vi pratar 2012! Då sprang jag Göteborgsvarvet och tog en ordentlig löppaus efter det (tränade dock flitigt på gym). Faktum är att jag aldrig brukar springa på vintern för jag tycker det är för kallt och dessutom finns risken att det är halt. Men inte när tempen säger närmare 10 grader på dan som den gjorde idag.

Jag tog alltså en löprunda idag. Tänkte börja försiktigt med 2 km men jag har lite dålig koll på avstånd så det blev 3,5. Jag bestämde mig för att springa till en viss korsning och vända tillbaka. När jag kom dit stannade jag och såg på Runkeeper att det var 1,77 km. Tiden är inget att skryta med men jag är ändå nöjd över flera saker;
Jag sprang för första gången på väldigt länge. 
Jag sprang nästan dubbelt så långt som jag hade tänkt. 
Jag sprang hela tiden. 
Jag sprang trots att det är vinter. 

Nedan är före- och efterbild. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar