Leta i den här bloggen

tisdag, februari 11, 2014

Kungälv

Nu är jag och Emmie hos mina föräldrar i Kungälv. Sambon är iväg på kundbesök hela veckan och jag ville inte sitta hemma i lägenheten själv i fem dagar så vi passar på att umgås med Emmies mormor och morfar istället. Vi kan ju inte träffas så ofta. Skruttan är fortfarande sjuk men hon mår ju inte sämre i Kungälv än i Halmstad. Det var i höstas som mamma och pappa flyttade hit från en av Göteborgs förorter och jag inser allt mer vilket lyckokast det var för dem. Jag vet att de trivs men det är först nu jag inser hur mysig den här staden faktiskt är. Idag har jag och Emmie strosat runt på stan när mamma och pappa jobbar och det är så trivsamt och gemytligt här. Fina butiker med trevlig personal som ger det där lilla extra. Dessutom finns det många butiker som inte hör till kedjorna. Flera fina inredningsbutiker, barnklädesaffärer, boutiquer och caféer. Gôrmysigt för att snacka göteborgsk ;-)

Det är ju lite grått och trist nu och ganska folktomt mitt på en tisdag men jag tog lite kort på Västra gatan som är gågatan i centrum. 
Avslutade med en sallad på Bettans salladsbar. Himla trevligt ställe med vänlig personal. 

Till våren blir nog Kungälv ännu charmigare när det blir grönt och varmare. Då ska vi sitta ute på café :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar