Leta i den här bloggen

måndag, februari 24, 2014

Vår i luften

I helgen fick vi känna på våren. 7-8 grader i luften, soligt och fåglarna kvittrade. Smhi har gått ut och sagt att vi här i södra Sverige har vår nu, det har vi haft sedan den 15 februari.

Idag tog jag och Emmie en skön promenad i solen. Vi gick till Söderpiren vid Västra stranden här i Halmstad. Hade hoppats att caféet skulle vara öppet men det var det inte. Däremot höll ett par killar på och jobba därinne och de verkade fixa till inför vårsäsongen. Jag satte mig på en bänk utanför och tittade ut över havet medan stumpan sov gott i sin vagn. Men det gjorde hon inte så länge och då fick vi chansen att mysa i solen tillsammans. Hon ser ju sådär glad ut :-) 

Jag vet att det kommer bli kallare igen. Det kommer bli ruggigt och snöslaskigt igen, så är det varje år. Det är ju trots allt fortfarande februari. Men det är ljuvligt att känna den här första vårkänslan. Den som får en att längta lite extra, som får en att inse att våren är inom räckhåll ändå. Vi har kommit över puckeln och det känns som nerförsbacke till en tid då vi slipper mössa och vantar. Jag längtar inte bara till våren i sig, jag längtar tills Emmie kan ha sittdelen till vagnen. Jag ser framemot att hon får känna på värmen och att hon inte behöver vara så påpälsad som hon är nu. Ända fram till oktober är allt "första" för Emmie. Nu kommer första våren, sen första sommaren och det känns väldigt speciellt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar