Leta i den här bloggen

onsdag, februari 12, 2014

Promenad i Haga

Haga är en av Göteborgs mysigaste stadsdelar. Det är en liten charmig vrå ett stenkast från Avenyn och även såhär på vintertid är det kul att besöka Haga. Det är kullerstensbeklädda gator och huvudgatan är Haga Nygata längs vilken det finns många gammaldags caféer (inga Espresso House eller Condecco här inte). Det finns inga stora kedjor överhuvudtaget, bara mysiga och söta butiker med massa inspirerande saker man vill köpa. Det var förresten här som Albert och Herbert spelades in under 70- och 80-talet.

Idag var jag i Haga med mina föräldrar. Förutom att fika på det nya caféet Hebbe Lelle tittade vi in på en gård där de hade lägenhetsvisning och gick in och ut ur affärer. Om jag inte skulle byggt hus och jag och sambon skulle bott i Göteborg, då skulle jag velat bo i Haga. Så mysigt!
Vi gick in i den gulliga butiken Heart Store där de bara säljer hjärtformade grejer. Perfekt butik nu i Alla hjärtans dag-tider. Köpte faktiskt en present till sambon därinne. Dessutom såg jag flera fina saker jag skulle vilja ha till huset men det får vi ta framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar