Leta i den här bloggen

tisdag, mars 26, 2013

New kids on the block

Alla som kände mig i unga tonåren vet att jag var tokig i New kids on the block. Mamma och pappa skulle nog kunna berätta ett och annat från den tiden. Har inga tillgängliga bilder från den tiden men mitt rum var ganska tapetserat med planscher och jag var grymt irriterad på folk som inte diggade New kids, tyckte att de hade en skruv lös. Och de tyckte nog detsamma om mig, haha. Men jag var ju långt ifrån ensam, de flesta tjejer i den åldern var ju som tokiga och New kids var hur stora som helst då. Tror det var som värst kring -90, -91. Minns att jag var så avundsjuk på Sabina som fick åka upp till Sthlm och se deras första Sverigekonsert men det fick inte jag. Men året därpå kom de till Göteborg och då var jag där! Men då hade faktiskt intresset börjat svalna lite.

Nu läser jag på Expressen att de är tillbaka med en ny platta! Shit, snacka om sen comeback, mer än 20 år efter att de var som störst. Jag lyssnade lite på låtarna och den första låten "We own tonight" är faktiskt riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar