Leta i den här bloggen

tisdag, mars 26, 2013

Excel-freak

Vissa tycker det låter jättetråkigt med ekonomi, statistik och Excel men jag är ju ekonom och älskar det. Men man behöver inte vara ekonom för att vara siffernörd. Excel är mitt favoritprogram alla kategorier! Förutom att jag använder det otroligt mycket i jobbet har jag även bra användning för det privat och jag tycker det är skitkul att skapa snygga tabeller och diagram. Sen jag köpte min iPad för ett år sen har jag inte använt min dator alls lika mycket och det som stört mig mest har varit att jag inte kunnat använda Excel på paddan. Har sökt efter nåt liknande kalkylprogram men inte hittat. Förra veckan fick jag tips av en kollega om appen Numbers som ska vara ett väldigt bra program för iPad. Och nu har jag precis laddat ner det och det verkar skitbra! Kostar 75 kr men det tror jag att det är värt. Jag hämtade upp min budget som jag har i en excelfil på datorn och det är så himla kanon verkligen.

Tänk att en sån här sak kan göra mig så glad! Jag vet vissa personer som skrattar när de läser det här för de har noll intresse för detta men jag är glad för att jag är glad iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar