Leta i den här bloggen

fredag, mars 01, 2013

Blä för rökning

Och nu, ett litet neggo-inlägg som motpol till mitt förra.

Fasen vad jag avskyr rökning! Har alltid gjort och kommer alltid göra. Men som gravid är det ännu jobbigare. Att hamna i närheten (ofta bakom) någon som röker är så vidrigt! Den skit rökaren valt att hålla på med vill inte jag utsättas för, det luktar vedervärdigt. Idag har jag flera gånger hamnat nära en eller flera som röker. Det är oftast när jag är på väg att gå på eller av tåget. Ibland kan en rökare gå förbi och man får bolmandet rätt i nyllet. Då tvingas jag skynda förbi den personen eller sakta ner ännu mer.

Nä, bort med rökning! Det borde förbjudas för allas vår skull.

(Förstår dock att sannolikheten för ett lagstadgat förbud under min livstid är ganska osannolikt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar