Leta i den här bloggen

fredag, mars 08, 2013

Jag - föräldraledig?

Igår blev jag varse om att annonsen för mitt vikariat kommit ut. Det var kollegor i Varberg som berättade att de sett annonsen och lagt ihop två och två. Så när jag träffade dem igår för första gången på typ sex veckor tittade de på min mage och frågade vad jag ställt till med, haha.

"Vi söker en vikarie för vår controller som ska vara föräldraledig" står det i annonsen. Kan inte låta bli att tänka; är det verkligen mig de menar? Det känns väldigt konstigt och märkligt. Tänk om något går fel? Jag har såklart mitt jobb kvar i så fall men det känns nästan lite olycksbådande att min annons redan ligger ute. Jaja, inte mycket jag kan göra för att påverka.

Igår var jag på ett välbehövligt besök hos frissan. Hade inte klippt mig på åtta veckor och det är ganska länge för mig. Nån kväll i februari var jag så less på att luggen låg i ögonen att jag akutklippte den själv hemma, blev väl sådär. Så igår fick jag snygg lugg igen. Och idag njuter jag av att ha håret utsläppt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar