Leta i den här bloggen

fredag, oktober 05, 2012

Vinterns skidresa bokad

Äntligen kom vi till skott och fick bokat skidresan till Åre i mars nästa år. Vi är ett gäng på sju pers som började prata om skidresa i somras när vi var ute med bastuflotten. Totalt är vi fyra hushåll som är utspridda i Göteborg, Halmstad och Stockholm. Det blev därför en del mailande och ringande men förra veckan såg jag till att vi fick ordning på allas viljor och bokade en lägenhet i Åre by med gångavstånd till det mesta. Vi åker nattåget upp och kommer fram utvilade och fräscha för en veckas skidåkning. Sablar vad kul det ska bli! Bara att ha en resa inbokad att se framemot är mycket värt. Att boka ett par veckor innan avfärd tar bort en del av grejen med resande tycker jag.

Jag har inte varit i Åre sedan 2001 och då bodde vi i Björnen, året innan var vi också i Åre (firade millenium där) men bodde då i Tegefjäll. Jag har aldrig bott i centrala Åre vilket ska bli himla kul! Då har vi nära till allt och man kan gå ut på kvällarna utan att behöva ta taxi. Alltid kul med lite puls :)

Förra året var vi i en kortvecka i Sälen. Det är lite mer familjevänligt och backarna är korta så man ledsnar fort. Det funkade bra några dagar men en hel vecka, då får man åka till Åre, Norge eller Alperna.

Lite bilder från några skidresor under åren. Fastnade bland massa härliga skidbilder för att plocka ut några stycken. Nu längtar jag ännu mer till mars!
Trysil 2007

Dorfgastein 2005

Dorfgastein 2005

Också Dorfgastein

Livigno 2008

Jag och Sabina har roligt i Livigno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar