Leta i den här bloggen

torsdag, oktober 04, 2012

Teori på gymet

Istället för hård träning med min pt blev det teori den här veckan. Jag hade bett henne om hjälp med min viktnedgång som jag tycker går trögt. Så därför bestämde vi förra veckan att vi skulle sätta oss och gå igenom min förbränning, träningsupplägg och kost. Jag fick hemläxa och skulle fylla i ett aktivitetsprotokoll för en typisk dag. Det innebar att jag skulle redogöra för allt jag gjorde under under ett helt dygn, var femte minut! Inte helt lätt men efter jag gjort det och vi gjort en del beräkningar fick vi fram min kaloriförbränning den dagen. Och utifrån min vikt och en formel kunde vi få fram vad hur mycket jag förbränner utan att göra någonting alls. Sen hade vi en bra diskussion om hur jag ska fortsätta och nu har jag fått nya verktyg som jag hoppas ska hjälpa mig mot mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar