Leta i den här bloggen

lördag, oktober 13, 2012

Mascara och träningshandskar

Det blev lite shopping på stan idag. Förutom två tröjor på Vero Moda köpte jag nagellack, mascara och träningshandskar. Och vad gäller mascaran kan jag verkligen rekommendera Max Factors guldiga Masterpiece. Jag har köpt den många gånger förut men senast jag behövde en ny mascara köpte jag en som var på kampanj i tron att den säkert skulle vara lika bra. Det var Lumenes Blueberry curl mascara. Inte alls bra! Den är skitsvår att tvätta av även fastän jag använder sminkrengöring. Men ekonomisk och envis som jag är ville jag inte slänga den nya mascaran och köpa ny en gång till så jag har haft den flera månader nu. Men så idag kände jag att det var dags att köpa guldmascaran igen så nu har Blueberry åkt i sophinken.

Träningshandskar har jag funderat på att köpa ett tag och idag slog jag till. På gymet blir det en del tunga lyft med skivstång och det är jobbigt när man inte får ett bra grepp. Och det värsta av allt, jag vill inte få fula och hårda valkar på insidan händerna. Nämnde det för min tränare i torsdags och hon visade sina händer och sa att det får man ta eller köpa remmar eller handskar. Jag är för fåfäng för hårda valkar så det var bara att gå ut och köpa. Får se om det går lättare att göra tunga marklyft nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar