Leta i den här bloggen

måndag, oktober 01, 2012

Godisförbud halvvägs

Jag minns inte exakt vilket datum jag senast åt godis men det var nån gång efter midsommar, kanske rent av på just midsommarafton. Men jag bestämde mig för att ha godisförbud i månadsskiftet juni/juli. Året ut är det som gäller och därför är jag nu halvvägs! Största vinsten med mitt förbud är att jag inte längre har ett så stort sötsug och framförallt inget godisbegär som jag hade alltför ofta innan. Godis har varit min svaga punkt och jag åt ofta för mycket.

Imorse fick jag syn på spillt godis på perrongen. Blev lite full i skratt när jag tänkte på mitt godisförbud, nästan som ett tecken på att godis är "skräp". Men samtidigt såg jag framför mig nåt stackars barn som tappat sin godispåse och fick springa till tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar