Leta i den här bloggen

tisdag, oktober 02, 2012

Promenera mera

Jag promenerar inte lika mycket längre, den främsta orsaken är såklart ljuset och vädret. Men jag måste bli bättre på det, hösten är ingen ursäkt! Egentligen är hösten en anledning att promenera. Det är ofta friskt i luften. Igår tog jag för första gången en lunchpromenad i Falkenberg. Jag visste att Ätran rinner genom stan men inte vart. Jag är van vid att ta bussen från tågstationen till torget inne i stan och går sen 80 m till kontoret. Jag ser inget annat! Men igår gick jag på en liten upptäcktsfärd och kom fram till Tullbron som går över Ätran. Det var så himla fint! En mulen höstdag men en underbar lunchpromenad som varade i ca 15 min. Jag tror att jag ska försöka ta långlunch lite då och då för att promenera mera. Nu när kvällarna bara blir mörkare och mörkare behöver man utnyttja dagsljuset så mycket man kan.

Igår kväll hade jag tänkt sticka till gymet men var sugen på friskluft. Så jag skippade gymet och tog en timmes promis istället. Superskönt! Gymet fick jag kompensera imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar