Leta i den här bloggen

lördag, oktober 20, 2012

Husvisning

Idag var jag och sambon på husvisning i Frösakull som ligger utanför Halmstad, i närheten av Tylösand. Det är inte där vi tänker oss att bo men A-hus hade visning på ett av sina hus där. Vi vill ju absolut helst bygga vårt eget hus så vi tänkte det kunde vara bra att spana och få prata lite med nån säljare. Och jag kan säga att vi nu ännu mer vill bygga hus, vi måste bara hitta en tomt. Efter det är det helt givet, vi ska bygga vårt drömhus!

Vi fick träffa en väldigt trevlig och förtroendeingivande kvinna och pratade länge och väl med henne. Vi diskuterade steg för steg hur det går till om vi anlitar A-hus, hur lång tid det kan tänkas ta (vi får räkna med ett år), vad för typ av val vi kan göra, uppvärmning, ja, vi gick igenom lite av varje. Det kändes så spännande!

Vi kollar Hemnet hela tiden men inget intressant kommer ut. Vi var på en visning för nån månad sen men det var inget för oss. Vi vill bo i ett nytt och fint hus och det är nästan omöjligt att hitta på Hemnet, iaf under 5 mnkr som är det tak jag har på mitt sökfilter.

Nä, tomt måste vi hitta! Och det är inte lätt kan jag lova. Läget är ju så förbaskat viktigt, både för oss själva men framförallt för investeringen som husbygget innebär. Någon dag ska man ju flytta och då spelar läget stor roll för husets värde. I november släpper kommunen tomter i ett område som vi är intresserade av, hoppas att vi har en chans där! Vi har dock inte stått i tomtkön så länge...

Glömde tyvärr fota när vi var på visningen, var så inne i allt just då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar