Leta i den här bloggen

fredag, oktober 19, 2012

Netflix

Fram till för några dagar sedan hade jag inte hört talas om Netflix. Det började med ett mail som sambon fick från en släkting i Kanada där det stod nåt om Netflix. Lyckades då förstå att det var nån streamingtjänst från USA. Tänkte inte mer på det men så fick jag i veckan ett mail från Spotify med erbjudande om att testa Netflix gratis året ut. Då läste jag på lite mer och insåg att det verkar vara en riktigt kul grej. Det är som Spotify fast istället för att streama musik streamar man filmer och tv-serier och kan se dem direkt i mobilen, surfplattan eller på datorn. Om man vill kan man ju såklart koppla ihop en enhet med tv:n och kolla. Det finns massa filmer och serier att välja bland, både amerikanska och svenska.

Jag brukar ofta vara den som hoppar på såna här nymodigheter sist av alla men senaste dagarna har jag hört så mycket om Netflix att jag bestämde mig för att nappa på erbjudandet. Jag har inte förbundit mig till nåt, jag har fram till den 4 januari på mig att avsluta kontot utan att det kostar mig nånting. Därefter kommer det kosta 79 kr per månad. Tror dock att jag kommer fortsätta för det här verkar perfekt för mig!

Sökte runt lite igår och kunde konstatera att det finns jättemycket att välja bland, och mer kommer det bli framöver vad jag förstår. Började med att kolla på den gamla goa serien Playa del Sol som gick för några år sen. Perfekt sysselsättning på bussen eller tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar