Leta i den här bloggen

torsdag, december 26, 2013

Vår julafton

Nu känner jag mig sugen på att berätta lite om vår julafton. Som jag skrev igår var juldagen en riktig slappedag, vi lunkade runt i myskläder typ hela dagen och det var underbart! Jag såg på Askungen (the movie), för första gången i mitt liv och vi hade en riktigt mysig familjedag.

Julafton började med att jag och sambon gav varandra morgonpaket, vi brukar köpa nåt litet som vi öppnar i sängen. Jag fick en läslampa (som jag önskat mig) som jag ska ha när jag läser en bok i sängen och inte vill tända den starka sänglampan.
Fiffig läslampa.
Efter att vi gjort oss fina och Emmie fått ett julbad åkte vi till Laholm för att fira jul med sambons föräldrar, systrar, svåger och Emmies kusin Jonathan. 
Sambons systrar Victoria och Camilla med Emmie och kusin Jonathan.
Dagen förflöt i en rasande fart, vi åt dopp i grytan (första gången för mig!), umgicks, fikade, kollade Kalle, åt massa god mat, öppnade julklappar och hade en väldigt mysig julafton tillsammans.
En del av all god julmat.
Emmies första möte med tomten (faster Victoria).
Många paket och hunden letar efter sitt godis :)
Emmie i pappas trygga famn.
Vi fick många fina klappar alla tre och en av de klappar som jag blev extra förtjust i är den här boken. Den ska jag fylla i under Emmies uppväxt och sen ska hon få den för att lära sig om sin mamma och hennes uppväxt. Jag ska skriva om erfarenheter i mitt liv och råd jag vill ge till henne i livet. Det är mycket som ska fyllas i, inte bara om mig själv utan även om mina föräldrar och om mina mor- och farföräldrar. Jag får allt ta hjälp av mamma för att lyckas. 
Otroligt fin bok med massa sidor som ska fyllas med text och bilder på mig som barn.
För ett par veckor sen köpte jag och sambon en gemensam julklapp till oss själva som vi skulle öppna först på julafton. Och nu äntligen får vi glädje av innehållet! Nu blir det till att slänga flera av de dåliga knivar vi använt hittills. 
Rejäla knivar av bra kvalitet.
Vi har fått massa fina julklappar, både av min familj och av sambons. Kan inte lägga ut alla fina saker här men vi tackar så mycket, vi är otroligt tacksamma och glada. Men trots att Emmie fått hur mycket fint som helst är det just nu bara en sak som hon bryr sig om och det är påfågeln som vi döpt till Palle och hängt vid skötbordet. Hon kan vara hur grinig och kinkig som helst men när hon hamnar på skötbordet och får syn på Palle spricker hon upp i världens leende och börjar "prata" med honom. Det är underbart att se. Häromdagen la jag ut bilder på en leende Emmie som tittar på Palle.
Palle påfågel, Emmies första favorit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar