Leta i den här bloggen

torsdag, december 05, 2013

9 kg kvar

Snart nio veckor efter förlossningen använder jag fortfarande mina mammabyxor. Det känns väldigt trist men jag kommer inte i mina vanliga byxor, inte ens i närheten. Jag är t.o.m. för tjock för många av mina gamla tröjor, blusar och toppar. Men det kan jag till viss del skylla mina stora tuttar på ;-) Min garderob är alltså inte så rolig just nu, har ingen lust att köpa nya kläder i en storlek jag förmodligen inte kommer ha så länge till.

Igår var jag hos min barnmorska på Mvc på återbesök. Har inte träffat henne sen slutet av september och det var verkligen kul att träffa henne och prata av sig. Vi pratade lite om vikten och jag berättade att jag har gått ner 15 av de 24 kg jag gick upp under graviditeten. Hon sa att det är jättebra och att jag inte ska förvänta mig att kunna gå ner allt innan året är slut. Upp till sex månader är vanligt att det tar. Och jag måste nog inse att det tar lite längre tid än jag från början hade trott.

Idag har jag suttit och gått igenom foton på datorn och snubblade över bilderna från Rhodos förra sommaren. Då minns jag att jag tyckte att jag var för rund och ville gå ner i vikt men nu ser jag en ganska fin kropp som jag längtar tillbaka till. Dessa bilder har jag på näthinnan just nu och försöker jobba mot. Helt klart en fördel att få barn på hösten, man har gott om tid på sig innan nästa års beachsäsong.
I hotellobbyn.
I Lindos på väg upp till Akropolis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar