Leta i den här bloggen

torsdag, december 19, 2013

Att få "push present"

Häromdagen snubblade jag över uttrycket push present. Insåg att det är något riktigt bra! Det är något en nybliven far kan (bör?) ge till den nyblivna mamman för att visa sin uppskattning och kärlek för henne då hon inte bara fött deras barn utan också burit det i nio månader med allt vad det innebär. Det är väl fantastiskt?! Och det säger jag inte bara som nybliven mamma, om sambon hade gått igenom det min kropp genomgått det senaste året hade jag jättegärna köpt eller gjort något fint för honom.

Igår mailade jag över en länk till sambon på jobbet; http://blogg.mama.nu/cecilias-blogg/2010/08/23/push-presenter/

Efter jobbet kom han hem med en blombukett och sa att han är lite dålig på att visa sin uppskattning och att han älskar mig. Frågade om det hade med mailet att göra men det hade det inte sa han. Redan för nån vecka sen hade han tänkt köpa blommor. Kanske var det mitt mail som påminde honom iaf :)
Det bästa min käre sambo kan ge mig är dock att vara den underbare far till Emmie som han faktiskt är. Egentligen är det väl en självklarhet men jag njuter verkligen av att se dem tillsammans när de småpratar, näsgnuggar och myser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar