Leta i den här bloggen

torsdag, september 12, 2013

Sugen på bakning

En av mina sysselsättningar innan bebis kommer är att baka. I förmiddags såg jag på "Leila bakar" och hon gjorde smarriga amerikanska bakverk, såg inte dumt ut alls! Och just idag drar ju "Hela Sverige bakar" igång igen. Ett trivsamt mysprogram tycker jag, roligare än matlagningsprogram. 
Reklamskylt på stan.
När jag kom hem efter promenaden bakade jag smarriga kakor med mörk choklad och apelsinsmak. Tyvärr var jag för slö för att ta fram en extra plåt så kakorna åkte ihop och blev ganska fula. Jag har gjort den här tabben förr så jag fattar inte varför jag gjorde den igen! Jaja, goda var de iaf. 
Från Leilas bakbok "Piece of cake".

Fina kakor i ugnen innan de smälte ihop. 

Fula kakor. 

Ganska så goda ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar