Leta i den här bloggen

måndag, september 30, 2013

Så jobbigt

Nu är det förbaskat jobbigt att vara gravid. Nu finns det inget positivt kvar, bara jobbigt. Själva bebisen är såklart positiv men graviditeten är enbart påfrestande. 10 dagar över tiden har jag gått nu, det trodde jag faktiskt inte att jag skulle göra. Svärmor fyller 60 idag och som det verkar nu lyckas vi undvika födsel just idag och det är bra! Grattis kära svärmor!

Tvingade mig ut på en promenad men idag var det tyngre än vanligt. Jag går inte vidare fort. Håller nog samma tempo som jag hade de sista kilometrarna på Göteborgsvarvet förra året när jag var helt slut i kroppen. Folk tittar på mig och verkar se att jag känner mig tung och klumpig. 

Nu är det viloläge igen. Mailar hustillverkare och surfar runt för husinspiration för att fördriva tiden. Vi har kontakt med flera olika säljare och ska boka in nya möten men det får vänta lite. Drömmer om vårt nya fina hus (mycket abstrakt än så länge) och tänker att vi ska fira jul där nästa år :) Och då är vi en familj, i hus! Då fattas bara Volvon och vovven. Men vovve kan vi alltid "låna" hem och en Audi kombo är väl också ganska Svensson, eller?

Summa summarum, just nu känns det jobbigt men framtiden känns underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar