Leta i den här bloggen

lördag, september 21, 2013

Lördagsshopping

En obokad lördag. Trist men också lite skönt. Vill ju inte ha massa inbokat nu. Efter att ha gått igenom alla babykläder vi har (köpt, fått och lånat) kunde jag konstatera att vi behövde några plagg till i strl 50. Så vi tog en sväng på stan och köpte lite kläder på Lindex. Så neutralt som möjligt, halvtrist men vår bebis kommer bli så fin i dessa plagg. När bebis är född och vi vet vad det blir kan vi  köpa lite mer pojk eller flick. Även om jag inte tänker mig värsta blå eller rosa garderoben precis.
Tog även en runda inom bokhandeln. Jag blev så sugen på att köpa en ny bok och jag slog till på Martin Melins polisroman Status 12 som jag hört mycket gott om. 


Läser hans blogg och gillar den och där har han skrivit mycket om arbetet med boken. Han uppmuntrar också till att gynna bokhandlarna och inte alltid köpa på nätet och det var precis så jag tänkte idag. Jag brukar annars alltid köpa böcker på Adlibris om jag inte väljer att låna på bibblan. Så jag kände att jag gjorde en bra gärning när jag köpte boken idag. Och förhoppningsvis är boken såpass bra att väntans tider går lite fortare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar