Leta i den här bloggen

torsdag, september 19, 2013

En dag kvar?

Idag är det dagen innan bf. Så nära vi är nu. I våras kändes september jättelångt bort och nu är vi här. Hade aldrig kunnat tro att det skulle kännas såhär tungt och segt på slutet. Jag hade tänkt hålla i gång dessa lediga dagar men orken tryter ordentligt. Har inte gjort så mycket som jag egentligen vill. Vad jag vill och vad kroppen orkar är två olika saker.
Idag på morgonen var vi på Mvc på en (förhoppningsvis) sista kontroll. Allt är fortsatt bra. Fick en ny tid den 1 oktober ifall bebis inte tittat ut. Och isf får jag tid på sjukhuset fredagen den 4 oktober, två veckor efter bf alltså. Det hoppas vi inte ska behövas!
Här ligger jag i sängen och slöar :) Dagen blir nog ungefär som följer; slappar framför tv:n ett par timmar på fm, kort promenad i stan, handla lite på Hemköp, sova middag, läsa lite, ringer sambon och kollar läget, ser Bachelor 16.05 och sen kommer sambon hem lite senare och idag ska jag fixa middag, det blir renskav med potatismos. Och kanske, bara kanske, ska jag ta och baka något gott. 

Jag har gått upp 22 kilo och det är inte utan att det känns. Längtar efter bebis såklart men också efter att få tillbaka min kropp för mig själv. Att få ork och energi tillbaka och att gå ner i vikt. Det lär väl ta ett tag innan man kan använda alla sina gamla kläder men det är något jag ska jobba för. Har fryst gymkortet oktober ut och hoppas kunna börja träna så smått i november. Nån timme hemifrån ska väl funka ett par kvällar i veckan. Sen ska jag satsa på promenader för mig och lill*n. 

Men först ska lill*en ut och vi säger varje dag "tänk, imorgon kanske vi är föräldrar"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar