Leta i den här bloggen

lördag, september 28, 2013

Sista lördagskvällen

Här ligger jag i soffan. Inser att det är sista lördagskvällen utan barn. Nästa lördag är jag sannolikt mamma!
För min del får det gärna bli imorgon men det är väl lika bra att inse att jag kan gå ända till fredag innan jag till sist blir igångsatt. Men jag har läst att det bara är 2-5% som blir det. Så jag tycker nog att jag statistiskt borde få slippa det (tänker jag som ekonom). 

Ett stort problem med att gå över tiden så här är att jag nu har börjat tänka alldeles för mycket. Både på dagar och nätter (när jag ligger vaken och inte kan sova). Jag skrämmer upp mig själv och börjar oroa mig mer än vad jag gjort tidigare. Tänker mycket på smärtan och om allt kommer gå bra, både för mig och vårt lilla barn. 

Längtar och vill att det ska komma i gång men än så länge är det lugnt. Många har börjat höra av sig och frågar om bebis och värkar, dagligen får jag svara "nej, ingen bebis än". Lite jobbigt faktiskt. Alla i min omgivning kommer att få veta när knodden tittat ut. 

Vi fortsätter vänta och hoppas att vi snart kan berätta att vi blivit tre :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar